وبلاگ

همه چیز در رابطه با آینه بک لایت

همه چیز در رابطه با آینه بک لایت

با آنکه آینه در اغلب مواقع تنها برای هدف خاصی استفاده می‌شود، اما می‌تواند در بسیاری از مواقع اهداف دیگری همچون ایجاد دکوراسیونی جذاب داشته باشد. حال فرض کنید وسیله‌ای که برای دکوراسیون منزل یا حتی محل کار خود خریده‌اید، دارای نور داخلی یا خارجی باشد. به این منظور، لازم است ابتدا بدانید آینه بک لایت چیست؟ با این وسیله می‌توانید محیطی خارق‌العاده و جذاب داشته و حتی بتوانید در مقایه با نوع ساده، فضا را دلباز‌تر و بزرگ‌تر نشان دهید. این محصول انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به خودشان هستند.

بررسی انواع ابعاد آینه بک لایت

پیش از هر چیزی بهتر است با این محصول آشنا شوید تا متوجه شوید که می‌توانید چه ابعادی از آن را برای خود سفارش دهید. برای درک اینکه آینه بک لایت چیست، می‌توانید به اسمی که برای آن انتخاب شده رجوع کنید. این محصول آینه‌ای است که پیش‌زمینه‌ای نورانی دارد. این نور‌ها توسط ال‌ای‌دی‌هایی کوچک فراهم می‌شوند. با این وجود می‌توان گفت تکنولوژی خاصی پشت آن‌ها قرار گرفته تا بتوانید در هر جایی که بخواهید، این وسیله را به‌کار ببرید.

موضوع شگفت‌انگیز در این بخش آن است که شما می‌توانید این آیتم برای خانه یا محل کار خود را در هر سایز و ابعادی که بخواهید سفارش دهید. با این اوصاف، باید جایی مطمئن را به‌صورت حضوری یا حتی اینترنتی انتخاب کنید تا ابعاد مد‌نظر را برایتان طراحی و تولید کند. پس از درک مبحث اینکه آینه بک لایت چیست، حال می‌توانید تصمیم بگیرید که آن را برای خود به‌صورت گرد، مستطیل یا مربع انتخاب کنید. ابعاد و اندازه‌ای که در‌نظر می‌گیرید باید بر‌اساس فاکتور‌های مهمی انجام شود.

بررسی انواع ابعاد آینه بک لایت

آینه بک لایت های نصب شده در حمام

یکی از فاکتور‌های مهم در این زمینه، با مکان مد‌نظر ارتباط دارد. برای مثال اگر می‌خواهید این وسیله را در سرویس بهداشتی و در قسمت بالایی رو‌شویی نصب کنید، باید ابعاد کوچک‌تر را در‌نظر بگیرید. اما چنانچه قصد دارید آن را در سالن آرایشی خود قرار دهید، باید ابعاد بزرگ‌تری را تهیه کنید. در چنین مواقعی، فرقی نمی‌کند که بخواهید کدام شکل دایره، مستطیل یا مربع را انتخاب کنید. حتی دست‌تان باز بوده و می‌توانید مدل‌های غیر‌متعارف و دَر‌هم را سفارش دهید.

وقتی بدانید آینه بک لایت چیست، حال دیگر تمامی مسائل برایتان ساده شده و می‌توانید متوجه شوید ابعادی که دوست دارید را باید طبق ابعاد مکان مد‌نظر خود برگزینید. اشکال مختلف همچون؛ ماه، ستاره، خورشید، گل و… قابل سفارش و طراحی است؛ البته توصیه می‌شود مدل ساده را انتخاب کنید.

آشنایی با انواع آینه بک لایت هوشمند

به‌صورت کلی می‌توان این محصول را بر‌اساس مدل هوشمند‌بودن و همچنین شیوه کارکرد به چندین دسته مختلف تقسیم کرد. برای انتخاب و تهیه آن‌ها باید ابتدا هر یک را به‌خوبی شناخته و سپس بر حسب نیاز خود، مدلی که خواستار آن هستید را بخرید. برای برای آشنایی بیشتر با مبحث آینه بک لایت، باید بدانید که تمامی مدل‌های آن دارای نور مخفی هستند و نمی‌توانید منبع نوری را به‌صورت مستقیم مشاهده کنید. به‌صورت کلی، مدل‌هایی که دارای سنسور هستند در این دسته قرار می‌گیرند.

آشنایی با انواع آینه بک لایت هوشمند

آشنایی با انواع آینه بک لایت هوشمند

می‌توان این مدل‌ها را به‌عنوان مدرن‌ترین آینه‌ها در جهان معرفی کرد. بر‌اساس ویژگی‌هایی که برای هر یک در‌نظر گرفته شده، می‌توانید آن‌ها را در دکوراسیون مدرن جای دهید. اغلب افراد از آن‌ها در سالن‌های آرایشی و همچنین بالای روشویی سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند. همان‌گونه که از نام آن‌ها مشخص است، سنسوری که در هر‌کدام تعبیه شده، می‌تواند کار منحصر‌به‌فردی را انجام دهد.

  • مدل ریموتی

برای آنکه به‌خوبی متوجه شوید مدل ریموتی آینه بک لایت چیست و چه کارایی‌هایی دارد، کافی است به اسم آن دقت کنید. این محصول دارای ریموتی همچون کنترل تلویزیون است که می‌توانید آپشن‌های مختلف را با استفاده از آن به نمایش در آورید. البته این ریموت به اندازه کنترل تلویزیون نبوده، سایز کوچک‌تری داشته و تنها چندین دکمه روی آن قرار گرفته است. ریموتی که در کنار این محصول کار می‌کند، تنها به خاموش و روشن‌کردن نور نمی‌پردازد. دکمه‌های دیگر، به آپشن‌های مختلف دیگر اختصاص دارد.

برای مثال می‌توانید با فشردن برخی دکمه‌ها نور و طرح افکت روی آینه را تغییر دهید. برای این کار باید به دنبال دکمه FADE در صفحه باشید. وقتی بدانید طرز کار این نوع از آینه بک لایت چیست و این دکمه را فشار دهید، متوجه می‌شوید که رنگ‌های مختلف نور چراغ‌های LED به نمایش در می‌آیند. البته این قابلیت به‌صورت اسلاید‌شو اجرا می‌شود.

لمسی یا همان تاچ

آینه لمسی نصب شده در آرایشگاه

  • لمسی یا همان تاچ

برای فهمیدن آنکه نوع لمسی آینه بک لایت چیست، می‌توانیم آن را با گوشی‌های لمسی هوشمند مقایسه کنیم. طریقه کارکرد آن به همان صورت است که گوشی‌های لمسی کار می‌کنند.  لمس این گوشی‌های جدید با حرارت بوده و زمانی‌که حرارت انگشت به صفحه می‌رسد، تکنولوژی پشت آن متوجه می‌شود که شما آن را لمس کرده‌اید. این تکنولوژی به‌صورت دقیق در این مدل از آینه بک لایت هم قرار داده شده است. البته باید دقت کنید که ضربه‌زدن کارساز نبوده و حتی امکان دارد این کار سبب خراب‌شدن محصول هم شود. کافی است انگشت خود را روی قسمت درج‌شده روی آینه قرار داده و منتظر روشن یا خاموش‌شدن آن باشید.

  • سنسور دار ضد بخار

شاید در ابتدا برای فهمیدن اینکه آینه بک لایت چیست، با مسئله بسیار کوچکی مواجه شوید، اما کم‌کم متوجه می‌شوید که انواع هوشمند آن بسیار وسیع بوده و مدل‌های مختلفی دارد. یکی از این مدل‌ها، ضد‌بخار است که اغلب برای سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌شود. از آنجایی‌که در توالت و حمام آب گرم باز می‌شود، امکان بخار‌گرفتن آینه زیاد است. این مدل علاوه‌بر نور پیش‌زمینه، بخشی برای لمس هم دارد که با قرار‌دادن انگشت روی آن قسمت بخار از روی آینه کنار می‌رود.

حسگر حرکتی

دو مدل آینه بک لایت با حسگر

  • حسگر حرکتی

 همان‌گونه که از نام این نوع مشخص است، یک حسگر در آن تعبیه شده تا کار روشن و خاموش‌شدن نور را انجام دهد. برای آنکه متوجه شوید طرز کار این نوع آینه بک لایت چیست، کافی است دست خود را در جلوی آن تکان دهید. همان حرکت دست در جلوی محصول باعث می‌شود نور مخفی روشن یا خاموش شود. این مدل قیمت بسیار بالایی دارد؛ چراکه انجام کار‌های لازم برای حسگر آن، نیازمند زمان و هزینه زیادی است.

  • مدل سنسور دار 2 طرفه

مدل‌های دو‌طرفه به‌صورتی ساخته می‌شوند که در هر 2 سمت آن‌ها اینه با نور مخفی وجود داشته باشد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا از فضا استفاده بهینه داشته و بتوانید محیط را چند برابر بزرگ‌تر نشان دهید. پیش از آنکه بپرسید کارایی این مدل از آینه بک لایت چیست، کافی است بدانید اغلب در اندازه بزرگ سفارش داده می‌شود. می‌توان آن را در سالن‌های زیبایی کوچک به‌کار برده و در‌واقع آن را در وسط قرار دهید. با این کار می‌توانید سالن را تا حد زیادی نصف کرده و هر فضا را به کار خاصی اختصاص دهید.

نوع بزرگ نما

آینه بک لایت در سرویس بهداشتی

  • نوع بزرگ نما

در این مدل، قابلیت آنکه بتوانید تصویر را در آینه بزرگ کرده و خود را بهتر ببینید وجود دارد. برای مثال وقتی بخواهید جلوی آینه میز آرایش به آرایش‌کردن بپردازید، می‌توانید از این قاببلیت استفاده کرده و تصویر را حداکثر تا 10 برابر بزرگ‌تر ببینید. اگر می‌خواهید بدانید کارایی این قابلیت در آینه بک لایت چیست، کافی است هنگام آرایش‌کردن جلوی آن نشسته تا روی صورت خود تمرکز بیشتری داشته باشید! در حال حاضر بسیاری از افراد در کشور‌های هلند، اسپانیا، اروپا و آلمان از این مدل بهره می‌برند. کافی است برای استفاده از آن، سنسور را با دست خود فعال کرده و تصویری که در آینه می‌بینید را همچون زوم موبایل، تا حدی که می‌خواهید بزرگ‌تر کنید.

  • صفحه نمایش دار

مدل صفحه نمایش دار که یکی از جدید‌ترین انواع آینه بک لایت است، یک صفحه نمایش در همان صفحه آینه دارد. برای آنکه به‌خوبی متوجه شوید این مدل از آینه بک لایت چیست و چه کاربردی دارد، کافی است به اسپیکر پشت آن نگاهی بیندازید. این اسپیکر در صورتی کار می‌کند که شما از طریق بلوتوث و با استفاده از گوشی موبایل هوشمند خود به این محصول وصل شده باشید. در این حالت، می‌توانید موزیک مورد علاقه خود را گوش داده یا حتی فیلمی که می‌خواهید را گذاشته و از صدای آن‌ها لذت ببرید.

البته باید این موضوع را هم بدانید که این صدا چندان زیاد نیست؛ با این حساب نمی‌توانید از آن برای گذاشتن موزیک در سالن زیبایی خود استفاده کنید. چنانچه دوست دارید تایم زیادی را در حمام یا سرویس بهداشتی به رقص و شادی سپری کنید، می‌توانید با درک این مسئله که مدل صفحه نمایش دار آینه بک لایت چیست، یکی از آن‌ها را برای خود بخرید. این مدل توانسته در حال حاضر، نظر بسیاری از طراحان دکوراسیون در کشور‌های اروپایی را جلب کند.

انواع رنگ نور در آینه بک لایت

انواع رنگ نور در آینه بک لایت

انواع رنگ نور در آینه بک لایت

از آنجایی‌که در زمان طراحی و ساخت این محصول از لامپ‌های کوچک ال‌ای‌دی برای نور مخفی پیش‌زمینه استفاده می‌شود، اغلب از رنگ سفید این لامپ‌ها بهره می‌برند. به‌طور کلی، می‌توانید این وسیله را در هر رنگ نوری که بخواهید سفارش دهید؛ چراکه لامپ‌های LED رنگی هم قابلیت قرارگیری در این جایگاه را دارند. رنگ معمول برای این وسیله در بسیاری از مکان‌ها، رنگ مهتابی و آفتابی است. زمانی‌که می‌پرسید آینه بک لایت چیست، در‌واقع در حال جست‌و‌جو در مکورد نور مخفی آن هستید.

وقتی رنگ مهتابی یا آفتابی را برای این کار استفاده کنید، می‌توانید حالتی شیک و جذاب را در جایی که می‌خواهید به‌وجود آورید. البته رنگ‌های آبی، بنفش، سبز، قرمز و بسیاری از رنگ‌های دیگر هم اگر با محیط تناسب و هماهنگی داشته باشند، می‌توانند بسیار شگفت‌انگیز به‌نظر برسند. برای مثال اگر فضای سالن‌تان به رنگ صورتی است، می‌توانید نور مخفی آینه‌های آن را هم به همین رنگ برگزینید. حتی در بسیاری از مواقع این شرایط برایتان فراهم است که طرح و لوگو مد‌نظر‌تان را روی آینه حکاکی کنید.

وقتی به ترکیب این 2 قابلیت با یکدیگر بپردازید، فضایی محشر و بسیار شیک خواهید داشت. البته در کنار فهمیدن اینکه آینه بک لایت چیست، می‌توانید متوجه موضوع ترکیب رنگ‌ها هم شوید. کافی است مدل مورد‌نظر خود را تهیه کرده و قابلیت وجود رنگ‌های مختلف در آن را به طراح خود سفارش دهید.

منابع نور خارجی و داخلی در آینه بک لایت

منابع نور خارجی و داخلی در آینه بک لایت

منابع نور خارجی و داخلی در آینه بک لایت

یکی از مسائلی که باید هنگام خرید این محصول به آن دقت زیادی داشته باشید، منبع نور خارجی یا داخلی آن است. منظور از این منابع را می‌توان در نور مخفی بیرونی یا پیش‌زمینه آینه جست‌و‌جو کرد. بسیاری از مدل‌ها دارای نور مخفی پیش‌زمینه هستند. در‌واقع، این نور در پشت آینه قرار گرفته و تنها حاله‌ای از آن مشخص می‌شود. اغلب از این حالت برای دکوراسیون داخلی در اتاق پذیرایی یا اتاق خواب و سالن‌های آرایشی استفاده می‌شود. می‌توان این حالت را به‌عنوان دکوراتیو در چنین جایگاه‌هایی قرار داد.

به‌صورت کلی می‌توان در پاسخ به سوال آینه بک لایت چیست، 2 مدل را برای آن مشخص کرد. در دیگر مدل، نور مخفی آن در پشت نبوده و در اصل روی آینه کشیده می‌شود. اغلب این نوع، در مدل تاچ قرار دارد. باید برای روشن یا خاموش‌کردن آن انگشت خود را روی قسمت مشخص‌شده قرار دهید. اما مدل دیگری که نور مخفی پیش‌زمینه دارد، می‌تواند به‌صورت ساده و معمولی یا حتی ریموت‌دار و حسگر‌دار تولید شود. هر‌کدام از این انواع، دارای قابلیت و زیبایی منحصر‌به‌فرد هستند. مدلی که لامپ‌های ال‌ای‌دی در پشت ان قرار گرفته‌اند منبع نور خارجی داشته و مدل دیگر دارای منبع نور داخلی است.

انواع نورپردازی در آینه بک لایت

انواع نورپردازی در آینه بک لایت

انواع نورپردازی در آینه بک لایت

 حال که متوجه شدید آینه بک لایت چیست، زمان آن فرا رسیده تا مدل‌های مختلف نورپردازی را هم بشناسید. با آنکه طراحی کلی این کار به‌صورت دور تا دور است، اما برخی افراد ترجیح می‌دهند مدل مد‌نظر خود را پیاده کنند. حتی اگر در این زمینه تخصص لازم را هم نداشته باشید، می‌توانید مشخص کنید که نور در پشت آینه‌تان از کدام سمت بتابد. می‌توانید نور مخفی را از بالا به سمت پایین، از پایین به سمت بالا یا حتی از کناره‌ها به سمت دیگر قرار دهید. حتی این قابلیت برایتان فراهم است که پیش از سفارش مدل نور داخلی ، نیمی از آن را نور مخفی کار کنید.

تمامی مدل‌های نورپردازی به سلیقه خودتان بستگی دارد و می‌توانید باتوجه به میل خود، هر مدلی که بخواهید را برگزینید. زمانی‌که در زمینه آینه بک لایت چیست به‌طور کامل تحقیق کرده و با مشاوران این حیطه مشورت کنید، می‌توانید مدل مد‌نظر خود را بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *